המשטרה משלימה היערכות לביקור ביידן: אלה הצירים שיחסמו

בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה משלימה היערכות לביקור ביידן: אלה הצירים שיחסמו

ביום רביעי צפוי להיסגר לתנועה כביש מספר 1 ממחלף שפירים ועד למחלף סחרוב בשני הכיוונים. כמו כן יחסמו: הגישה לכביש 1 מכביש 6 במחלף בן שמן וממחלף נשרים, והתנועה תופנה לכביש 44, 444 וכביש 443. בכל מהלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס (לרבות רחפנים) למרחב האווירי של נתב״ג וירושלים

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"מגן כחול 3": משטרת ישראל משלימה בימים אלו את ההכנות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל ביום רביעי הקרוב.

במהלך כל ימי הביקור יפעלו מעל 16,000 שוטרים, לוחמי מג״ב ומתנדבים אשר יתפרסו החל מיום רביעי בצהריים על מנת לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הביקור הממלכתי שצפוי להיערך בישראל בין התאריכים 13-15.07.22.

״מגן כחול 3״ הינו מבצע לאומי מורכב ומשולב, אשר יתוכלל על ידי משטרת ישראל. היערכות המשטרה תתמקד במספר גזרות, ובפרט: מרחב נתב״ג, ירושלים והצירים הראשיים המובילים לבירה.

בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, יפעלו מרכזי שליטה ומוקדי משטרה על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך כל המבצע.

לפני מספר שבועות, החלה היערכות המשטרה לקראת ביקורו הצפוי של נשיא ארה״ב בישראל. היערכות המשטרה למבצע המורכב כללה, בין היתר: תכנון בהיבטי אבטחה, סדר ציבורי ותנועה ביחד עם יתר הגופים העוסקים במלאכה.
כחלק מהשלמת ההכנות וההיערכות של משטרת ישראל לקראת המבצע, התקיימה גם תרגולת מודל ליווי ואבטחה של מערך השיירה שעתיד להוביל את נשיא ארה״ב מר ג'ו ביידן ופמלייתו, בין האתרים השונים בהם הוא עתיד לבקר.
בתוך כך, משטרת ישראל ביצעה ומבצעת תרגולות נוספות כחלק מהיערכות הכוחות לקראת הביקור החשוב שיתקיים במנלך השבוע.

במהלך ימי הביקור, החל מיום ד׳ (13.07.22) בשעות אחר הצהריים ועד ליום ו׳ (15.07.22) בשעות הצהריים, צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים באזור המרכז, בצירים המובילים לירושלים, וברחבי העיר ירושלים. כמו כן ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לעיר לפרקי זמן קצרים ונקודתיים.

משטרת ישראל תעדכן במהלך השבוע, בסמיכות לביקור ובמהלכו, אודות כלל החסימות המתוכננות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה.

צירים במרחב הבינעירוני:

ביום רביעי (13.07.2022) צפוי להיסגר לתנועה כביש מספר 1 ממחלף שפירים ועד למחלף סחרוב בשני הכיוונים.

כמו כן יחסמו: הגישה לכביש 1 מכביש 6 במחלף בן שמן וממחלף נשרים, והתנועה תופנה לכביש 44, 444 וכביש 443.

בכל מהלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס (לרבות רחפנים) למרחב האווירי של נתב״ג וירושלים.

הבוקר קיים המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי דיון אישור תכניות והערכת מצב לקראת הביקור. בדיון השתתפו הסמפכ"ל, ראש אג"מ, ראש אח"מ, ממ"ז ירושלים, ממ"ז ת"א, ממ"ז ש"י, סממ"ז מרכז, ראש אג"ף התנועה, מפקד מג"ב, ראש אג"ת, ראש את"ל, ראש אה"ד, קציני משטרה בתפקידי המודיעין, המבצעים וגורמי צה"ל, שב"כ, מד"א ומשרדי הממשלה הרלוונטים.

במסגרת הדיון הוצגו למפכ"ל היערכויות המשטרה לאבטחת הביקור במחוזות בהם נע או מבקר הנשיא. עוד הוצגו למפכ"ל התרחישים אליהם המשטרה נערכת, פעילות המשטרה במישור המודיעיני וחלוקת הכוחות המבצעיים ופעילותם במהלך הביקור.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי אמר בדיון: "זהו מבצע לאומי וביקור אסטרטגי שמובילה משטרת ישראל עם למעלה מ- 16 אלף שוטרים ולוחמים ביבשה, באוויר ובים, ולצידה שותפים כל ארגוני הביטחון בישראל.

"בימים בהם ישהה נשיא ארצות הברית בישראל, יפעל מרבית הכוח המבצעי של משטרת ישראל לאבטחת הביקור. יש לזה משמעויות גדולות שאנו לוקחים בחשבון, ולצד הביקור אנו נעשה הכל בכדי לאפשר את שגרת חייהם של אזרחי ישראל תוך מתן מענה יעיל ומהיר ככל שניתן לכל אירוע ולכל קריאה.

"המשימה המרכזית של משטרת ישראל היא לאפשר את הביקור ללא אירועים חריגים תוך אבטחת הביקור והאישים מרגע נחיתת הנשיא בארץ ועד עזיבתו לסעודיה. בכדי לבצע את המשימה אנו לא נחסוך בשום אמצעי ויכולת שברשות המשטרה ואנו נערך עם מענה מבצעי חזק ומקיף לכל תרחיש".



0 תגובות